4.12.11

Het geknipte stapeltje of de creatas is klaar!

Een vriendje van zoonlief is jarig en geeft woensdag een feestje. 
Dat vriendje komt hier vaak spelen en hij is ook diegene die zoonlief aan het tekenen krijgt. 
Zo kwam hij eens met een prikkussentje naar ons thuis om samen te prikken en te knutselen. Het wonder gebeurde en zoonlief haalde zijn tekendoos nog eens boven en samen zaten ze heerlijk te knutselen. De leukste gesprekken ontstonden er tussen die twee tijdens het creatief bezig zijn. Waauw dacht ik, want mij lukt het niet meer om zoonlief aan het knutselen te krijgen. Helaas. 
Het uitnodigingskaartje van het vriendje was ook helemaal zelf gemaakt dus ik dacht bij mezelf. Dit verdiend een creacadeautje. De stofkes werden gekozen en geknipt. Ik kwam tot het besef dat ik echt niet veel jongensstofkes heb. Dus nam ik maar vrolijke kleuren. 
De mannen hier in huis hadden er al naar gekeken en gaven geen commentaar. 
De zaterdag heb ik dan alles in elkaar gestoken. Een heerlijke namiddag voor mij en mijn naaimachine. Het patroontje vond ik hier. Ik heb er wel iets aan veranderd. De flappen waarachter je van alles kan steken moesten maar 1 cm worden omgeplooid en genaaid. Maar dat geeft zo een slordig resultaat, dat ik er gewoon een volledige lap heb tegen genaaid zodat de binnenkant van de flap ook mooi afgewerkt is. 
Dus de tas was klaar en ik liet het aan de mannen hier in huis zien. 
MAAR!!!!!  Ze vonden het wel mooi.... MAAR..... het was meer iets voor meisjes. 
O, NEE..... wat nu gedaan. Dat kan ik die jongen toch niet aan doen. Dus plan B dan maar. Helaas is er  tot nu toe nog geen plan B. Zucht.....
De tas wacht nu op een jarig meisje. Ik vond het in ieder geval héél leuk om te maken. 

De lapjes

De binnenkant

Het afneembare zakje

De rechter kant met afneembaar zakje

De a4 blok geeft wel wat extra stevigheid.

De buitenkant











3 opmerkingen:

  1. Amai, dat ziet er echt niet simpel uit om te maken. Maar 't is heel geslaagd! KNap gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat ziet er een monnikenwerkje uit? Knap gedaan, hoor!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. da kan toch wel voor een jongetje hoor vind ik zelf :)

    BeantwoordenVerwijderen