20.2.12

Tuniek H

Een tuniek is zalig en leuk om te maken. Ik heb dan ook een leuk boekje gevonden met héél wat tuniekjes met patroontjes. 
Het laatste maar niet het laatste dat ik ga maken is Tuniek H, voorjaarsachtig. Ik kocht stof helemaal in de stijl van in het boekje. Maar had een gokje gedaan naar, hoeveel ik zou nodig hebben. En natuurlijk had ik te weinig stof voor dit tuniekje. 

Het gaat om deze tuniek.

























Uit dit boekje


























Gelukkig had ik nog ergens een lapje stof liggen waar ik de tuniek al eens uit kon proberen te maken. Vond er niet direct een stofje bij dat er wat bij paste. Dus aan de hals deed ik er gewoon een biesje tussen en eigenlijk viel dat nog wel mee. Het gaf een héél ander effect maar ziet er meer zomerachtig uit dan voorjaarsachtig ;-)

Nu heb ik niet het ideale figuur om er een foto van te maken terwijl ik de meest elegante poses aan neem. Maar heb toch een foto genomen van een klein detail, zodat jullie er toch een ideetje van krijgen. Een ideale tuniek voor de zomer. Het patroon viel ook goed mee dus een ander versie gaat er zeker van komen. Het is alleen nog een kwestie van voldoende stof te kopen en rekening te houden dat stof nog krimpt tijdens het wassen. Stom, stom, stom. 



3 opmerkingen:

  1. dat is idd een mooi boekje! ik heb een vriendin die dat ook heeft. dat gaat wel goedkomen jong die tuniek!
    Kom ook eens op mijn blogje gluren want ik heb je een award gegeven! de versatile blog award :)

    BeantwoordenVerwijderen