14.1.13

Een dekentje en een kussentje voor Lutmilla.

2 januari 2013 zal ik niet snel vergeten. 

Het was een super dag met allemaal leuke dingen, mensen en emoties. 
Wel die dag ging ik samen met een vriendin naar Brussel. Naar de tante die zo lief was om mij voor mijn 40ste verjaardag bonnen cadeau te doen van chien vert in Brussel.
Een echte aanrader die winkel. En de couponnekes zijn mega. 
Die bonnen ging ik die dag inwisselen. Eerst kregen we nog een leuke rondleiding in Brussel, zijn we in de Walvis iets gaan drinken, eten, kletsen. Gewoon gezellig dus. 
En daarna naar chien vert. 

Mijn tante laat ons nooit met een lege maag naar huis gaan en zoals altijd was het bij haar thuis ook weer heel gezellig en lekker. 
Ik vergeet nog te zeggen dat mijn nicht, vanaf café de Walvis, ook met ons mee is gegaan. 

Wel die nicht, verwacht eind deze maand haar derde kindje. En voor het gemak noemen we haar Lutmilla. 
Bij mijn tante, met het gezelschap aangekomen en na een glaasje bubbels krijg ik uit het niets een cadeautje. 
Pfieuw, wel  leuk natuurlijk een onverwacht cadeautje. 
Ik zal verklappen wat er in zat. 
Eerst en vooral een kei ferm punnik dingske of toestelleke. Zo eentje van Djeco.
Maar het mooiste, ontroerendste, liefste, was toch wel een kei schattig tinnen doosje, met daar in een briefje. Een briefje met een grote vraag. 
Of ik meter wou worden van mijn nicht haar derde kindje. Ik krijg er nog kiekenvel van, maar dat vind ik zo een grote eer en dit wil ik zo graag met veel plezier doen. De kleine Lutmilla is van harte welkom en ik ben héél graag haar meter. En yes, yes een meisje dat wil zeggen VEEL meisjes dingen naaien. 
Tis te hopen dat ze het niet te snel beu gaat zijn die zelfgemaakte rokskes, zakskes, handtasjes, pennenzakken, kleedje enz.... 

Voor haar geboorte ben ik al in actie geschoten. Een dekentje met aan 1 kant een katoentje en de andere kant een super zacht fleeceke. Een dekentje alleen voor haar. En daarbij nog een kussentje. 
Ik heb het al op veel blogs zien verschijnen. En dacht direct, voila, dat ga ik voor mijn metekindje maken. 

Wel nog niets verklappen aan de mama he ;-)


 




Stof: julija's

3 opmerkingen:

  1. Zo'n mooi stofje en een lekker warm dekentje. Dat gaat genieten worden met deze vriestemperaturen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Die zal verwend worden ... niet te doen !

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jeuijjjjj.... een meisje!! Rokjes, kleedjes, blousjes, juweeltjes, ... welkom in de wereld van... Zalig! Geniet ervan. Er is niets leuker (buiten je eigen kindjes) dan een metekindje

    BeantwoordenVerwijderen