27.4.13

Gingerbread in het braaf!

Hier in huis werd heel vaak de hint gegeven of ik ook eens iets voor hun kon maken.
Ze zijn nu niet het gemakkelijkste soort om iets voor te maken. 
Ik hoor telkens, amai zo een bomma stofke of wat is dat voor iets. 
Diepe zucht.....

Ik kocht het boek "Homemade mini couture" en zag daar een goed basis hemdje in staan. 
De "GINGERBREAD"
Maar eerst op zoek naar een zo sober mogelijk stofke oftewel zo braaf mogelijk.
Want anders zou het toch niet worden gedragen. 

Ik koos voor een effen groen katoentje. En een bijpassend paspelke. 
Zoonlief is bij de scouts dus groen moet kunnen. 

Ik heb het patroon nog na gemeten om zeker te zijn dat het zou passen.
En begon er aan. Het was redelijk snel klaar.


Nu nog de goedkeuring krijgen van de zoon ;-)
En YES het werd goedgekeurd. 
Zo een braaf hemdje kan ook niet anders volgens mij. 

Hij wou het zelfs onmiddellijk passen.
En, aaaaahhhhhhhh........
Het was te smal aan de buik. 
Nu is zoonlief helemaal niet van het brede soort en toch......
Te smal!
Zo een zonde.



Ondertussen heb ik een ander stofke gekozen, iets minder braaf.
Moet er alleen nog eens terug aan beginnen.

7 opmerkingen:

  1. Heel mooi. Dat paspeltje maakt het toch net iets specialer.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jammer dat het te smal is voor de zoon, want het is heeeeeel mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Pfff zeg, ahoe!

    Mijn eerste hemd ligt terug helemaal uit elkaar wegens te groot.

    Het tweede dat ik maakte paste dan weer wel perfect...

    Nu nog terug hemd een fixen maar pffff...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Och zo spijtig, want wat een chique hemdje!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel mooi. Wel jammer dat het te klein is!

    BeantwoordenVerwijderen